Sari la continut | Sari la navigare
Numarul 15
Rolul Inteligentei artificiale in educatieprof. Carmen Avramescu Colegiul National Catolic „Sf. Iosif” Bacău Studiu de specialitateInteligența Artificială (IA) revoluționează domeniul educației în 2024, având un impact semnificativ asupra modului în care învățăm și predăm. Iată câteva aspecte cheie ale rolului IA în educație: 1. Învățare personalizată:
2. Automatizarea sarcinilor administrative:
3. Accesibilitate sporită:
4. Dezvoltarea competențelor:
5. Asistenți virtuali și chatbot-uri:
Provocări și considerații etice:
Resurse suplimentare:
În concluzie, Inteligenta Artificiala are potențialul de a transforma radical educația, făcând-o mai personalizată, mai accesibilă și mai eficientă. Cu toate acestea, este important să abordăm utilizarea inteligentei artificiale în educație cu grijă și responsabilitate, asigurându-ne că aceasta servește la îmbunătățirea rezultatelor educaționale pentru toți elevii. Ce este tactica „zero-font” în escrocheriile de tip phishing prin e-mail?ing. Constantin Avramescu Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” Bacău articolCe este tactica „zero-font” în escrocheriile de tip phishing prin e-mail? Pe măsură ce furnizorii de e-mail implementează măsuri de securitate cibernetică mai bune pentru a opri e-mailurile malițioase să ajungă în inboxul tău, agenții rău intenționați lucrează la fel de intens pentru a evita aceste contramăsuri. Un exemplu este tactica „zero-font”, care utilizează manipularea inteligentă a fontului e-mailului pentru a trece de filtrele de spam și a ajunge în inboxul tău. Ce este tactica „zero-font” în e-mailurile de tip phishing? Tactica „zero-font” este un truc pe care unii agenți rău intenționați îl folosesc pentru a crește șansa ca furnizorul tău de e-mail să nu marcheze e-mailurile lor ca spam. Acești agenți introduc text în e-mail și setează dimensiunea fontului la 0. Când dimensiunea fontului este setată la 0, textul dispare din vedere. Aceasta înseamnă că persoanele care citesc un e-mail care utilizează tactica „zero-font” nici măcar nu vor observa că acele cuvinte există. Cu toate acestea, textul este încă „acolo” în codul HTML care compune e-mailul. Deoarece furnizorul tău de e-mail folosește codul HTML pentru a afișa e-mailul pentru tine, serviciul de e-mail pe care îl folosești poate „citi” textul „zero-font” fără probleme, chiar dacă este invizibil pentru tine. Care este scopul utilizării textului „zero-font” în e-mailuri? Poate părea ciudat că agenții rău intenționați adaugă text în e-mailuri pe care nici măcar nu îl poți citi. Cu toate acestea, textul este destinat mai mult să fie „citit” de software-ul de e-mail decât de tine. Există două moduri în care oamenii pot folosi textul „zero-font” pentru a te păcăli să dai clic pe linkurile din e-mailurile lor: evitarea detectării de spam și crearea de rezultate false pozitive ale scanărilor antivirus. 1. Cum păcălește textul „zero-font” detectarea de spam a e-mailurilor Te-ai întrebat vreodată cum știe furnizorul tău de e-mail care e-mailuri sunt legitime și care sunt spam? Există multă gândire și tehnologie în acest proces, dar una dintre metodele mai simple este identificarea textului din e-mail și blocarea acestuia dacă conține conținut ilicit sau înșelător. Tacticile „zero-font” pot ocoli aceste scanări prin adăugarea de „text inutil” în e-mail, astfel încât să încarce scanarea. Un caz deosebit de faimos din 2018 a folosit această metodă pentru a ocoli securitatea Office 365, așa cum a raportat Avanan. În acest caz, agentul rău intenționat dorea să se dea drept Microsoft, dar știa că, dacă ar începe să semneze e-mailurile ca și cum ar fi Microsoft, sistemele de detectare a escrocheriilor ar fi alertate. Pentru a evita acest lucru, au presărat cuvintele sensibile din e-mail cu mult text aleatoriu „zero-font”. De exemplu, când escrocul susținea că este de la „Microsoft Corporation”, a fragmentat cuvintele „Microsoft” și „Corporation” cu mult text inutil la o dimensiune a fontului de 0. Ca rezultat, când furnizorul de e-mail a scanat codul HTML al e-mailului, nu a văzut cuvintele „Microsoft Corporation” deloc. În schimb, a văzut un amestec de litere care nu formau nimic important. Când furnizorul de e-mail a redat apoi textul „zero-font” pentru cititor, textul inutil a dispărut, afișând cuvintele „Microsoft Corporation” pentru victimă. 2. Cum creează textul „zero-font” rezultate false ale scanărilor antivirus Cealaltă metodă folosește textul „zero-font” pentru a adăuga cuvinte în previzualizarea textului e-mailului. Dacă deschizi software-ul sau site-ul web al furnizorului tău de e-mail, probabil vei vedea că e-mailurile din inboxul tău afișează trei piese de date: expeditorul, subiectul și apoi o previzualizare a începutului e-mailului, astfel încât să știi despre ce este vorba în e-mail. Deoarece această previzualizare este generată prin codul HTML, hackerii pot adăuga text „zero-font” la începutul e-mailului, care va apărea în previzualizare. Cu toate acestea, când victima face clic pe e-mail, textul nu este nicăieri de văzut. Un mod deosebit de neplăcut în care escrocii au folosit această tactică a fost raportat de SANS Internet Storm Center. În acest exemplu, escrocul a scris un rezultat fals al unei scanări antivirus și l-a adăugat în partea de sus a e-mailului în text „zero-font”. Când e-mailul a ajuns în inboxul victimei, previzualizarea e-mailului a afișat rezultatul fals al scanării și a oferit victimei un fals sentiment de siguranță că linkurile din e-mail au fost scanate și nu conțin viruși. Când victima a deschis apoi e-mailul, textul „zero-font” a dispărut din vedere, lăsând doar reclama escrocului în locul său. Cum să eviți atacurile „zero-font” Din fericire, deși atacurile „zero-font” pot părea înfricoșătoare pe hârtie, ele sunt doar modalități de a păcăli filtrele de spam și cititorii. Astfel, principalul mod de a evita un atac „zero-font” este să practici bune obiceiuri de securitate cibernetică atunci când citești un e-mail.
Întotdeauna ține cont de principalele semne ale unei escrocherii de tip phishing. Familiarizează-te cu câteva exemple de fraude și e-mailuri de tip phishing și amintește-ți că doar pentru că un e-mail este în inboxul tău și susține că a fost scanat de viruși nu înseamnă că este sigur să faci clic. Dacă ții cont de aceste lucruri, poți identifica un e-mail de tip scam în inboxul tău și să eviți capcanele sale viclene. Performanțe deosebite la Concursul Național „Geo-Informatică”!prof. Carmen Avramescu si prof Mihaela Galan Colegiul National Catolic „Sf. Iosif” Bacău Performanțe deosebite la Concursul Național „Geo-Informatică”!Elevii Colegiului National "Sf. Iosif" au obținut rezultate impresionante la Concursul școlar național de geografie și informatică „Geo-Informatică”:
![]() ![]() ![]() ![]() Aceste succese reflectă nu doar talentul și munca lor, ci și dedicarii profesorilor coordonatori: Galan Mihaela, Avramescu Carmen și Enea Gabriel.
Aceste rezultate extraordinare ne încurajează să continuăm să sprijinim elevii în atingerea obiectivelor lor academice și să promovăm excelența în educație. Colegiul nostru rămâne dedicat să ofere un mediu de învățare stimulativ și suportiv, unde fiecare elev să își poată atinge potențialul maxim.
Felicitări încă o dată tuturor și mult succes în continuare!
Mai multe amanunte: http://colegiulcatolicbacau.ro/elevii-colegiului-nostru.../
Lucrari premiate in cadrul Concursului National GEOINFORMATICA 2024prof. Carmen Avramescu Colegiul National Catolic „Sf. Iosif” Bacău Zaharia Razvan, Antohe Felix - premiul IPoluarea apei Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1dtEW8-ZZNSi_3kK5aM19u3Onv5U7C_v1/view?usp=sharing Enache-Stratulat Andrei, Vrinceanu Raul Stefan - premiul ISistemul solar Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1Op1_9K-9uyI7yXBI_JzsOvkoxUqBo2Qc/view?usp=sharing Salca Natalia Martina, Catea Claudiu Andrei - premiul IDefrisarea padurilor Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1qPmq7K9IbiFTrmDoSNiZMjXGqPhzimZU/view?usp=sharing Reti Dominic - premiul IResursele atmosferice si extraatmosferice Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1fUJVCkVqOL_Hr0JcLPp_PgQ6clmnxaoP/view?usp=sharing Tarca Alexia, Rosu Irinel Antonio - premiul IIFluviile Europei Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1SPpb5TAI02Cu833mw9h6GjQ4nYMNLocn/view?usp=sharing Mihalache Robert, Andronic Stelian - premiul IIPoluarea Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1b-NujxvllFzfEJkrZSuvmCav6rGukUDp/view?usp=sharing Gradinaru Dragos Valentin, Adam Mario Petrica - premiul IIPrimul razboi mondial. Impactulacestuia asupra mediului Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1rvHFIWbLosTY7cv6Uf1WJ5kqg7savIJa/view?usp=sharing Avramescu Andrei Tiron Mihnea - premiul IIIProblemele politice interne si externe cauzate de raszboiul din Ucraina Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/16M1yy9sUjpFHJLb8i88iwi2onUUu9wwN/view?usp=sharing Baciu Silvia Solomon Petronela - premiul IIIPoluarea aerului in regiunile Asiei Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1FwCAXUfTw2Yz-qTog6qli4Ab-ckRNQ6K/view?usp=sharing Paduraru Gabriel - mentiuneEruptii vulcanice. Vulcanul Vezuviu. Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1UI9yOe6hRwmeD7X4UX77Smee2AuOW_m9/view?usp=sharing Porea Paul Serban, Straton Alex Mihaita - mentiuneImpactul urbanizarii asupra mediului Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1qs59fedkSJZpt2xyDHBsPYdAAT8Lzr4W/view?usp=sharing Bodea Beatris Narcisa, Gabor Denisa Daniela - mentiuneDomeniile de viata ale Terrei. Gestionarea resurselor globale Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1Ssh8Z9BYkika7DBew8yWOjX1CprHwmWE/view?usp=sharing Exemple de instrumente AI utile in crearea proiectelor educationaleprof. Carmen Avramescu Colegiul National Catolic „Sf. Iosif” Bacău articolAbsolut! Iată câteva exemple concrete de instrumente AI care pot fi folosite în educație, cu linkuri pentru a le explora: 1. Generare de conținut audio:
2. Asistență pentru crearea materialelor vizuale:
Concursul Național "Literatura română în dimensiune virtuală”prof. Carmen Avramescu Scoala Gimnaziala „Alexandru cel Bun” Bacău Teodor Iftime - premiul IElevul Teodor Iftime, din clasa a 7-a a Școlii Gimnaziale ”Alexandru cel Bun” Bacău a cîștigat premiul I, la sectiunea Impact cultural, gimnaziu , cu lucrarea ”Picături de înțelepciune în sufletele tuturor”. Profesorii coordonatori au fostȘ prof. Alexoae Mădălina (limba și literatura română) și Avrămescu Carmen (Informatică și TIC) Adresa link-ului este: https://drive.google.com/file/d/1pCwAmam1nZWWXBnuFQUfpFjVg6PnCmqx/view?usp=sharing Arduino și IoT în liceele tehnologice – de la proiect didactic la rețea funcționalăprof. Constantin Avramescu Liceul Tehnologic „Anghel Saligny” Bacău articolIntroducereTranziția educației către competențe digitale și tehnice nu se poate realiza doar prin teorie. În liceele tehnologice, practica este esențială. Tehnologia Arduino oferă o platformă accesibilă și versatilă pentru introducerea elevilor în lumea Internetului Lucrurilor (IoT). Aceasta nu doar că stimulează gândirea aplicată, ci permite implementarea unor soluții reale în școală, cu impact direct asupra mediului de învățare. 1. De ce Arduino în învățământul tehnologic?Arduino este un ecosistem de plăci de dezvoltare și senzori
care oferă: 2. Proiecte educaționale cu impact reala. Stație meteo școlară conectată Funcționalitate: b. Iluminat automat în clase și holuri Rezultat: c. Monitorizarea calității aerului (CO₂ și temperatură) Aplicație: 3. Arhitectura unei rețele funcționale IoT în școală[Senzori Arduino] → [ESP8266 Wi-Fi] → [Server local] → [Panou de control web] Elemente esențiale: 4. Implicarea elevilor și colaborarea didacticăProiectele sunt dezvoltate în cadrul orelor de TIC,
electrotehnică și instruire practică, cu accent pe: Elevii: Profesorii: 5. Provocări și recomandăriProvocare | Soluție propusă ConcluzieIntegrarea platformei Arduino și a conceptului de IoT în liceele tehnologice nu este doar un exercițiu didactic, ci o tranziție necesară către o educație aplicată și modernă. Cu sprijinul inginerului de sistem și al cadrelor didactice, aceste proiecte pot aduce beneficii reale, atât elevilor cât și instituției, și pot transforma școala într-un adevărat laborator de inovație. |