Sari la continut | Sari la navigare
prezentare
Realitatea şi dinamica vieţii sociale, economice sau culturale au impus ample schimbări în proiectarea şi implementarea politicilor şi strategiilor educaţionale. Dezideratele de modernizare şi perfecţionare a metodologiei didactice se încriu pe direcţia sporirii caracterului activ-participativ al metodei de învăţare, pe aplicarea unor metode cu un pronunţat caracter formativ în valorificarea noilor tehnologii instrucţionale, care să-l implice pe copil direct în procesul de învăţare, stimulându-i creativitatea, interesul pentru nou, dezvoltarea gândirii, reuşind să aducă o însemnată contribuţie la dezvoltarea întregului său potenţial. Metodele constituie instrumente didactice cu ajutorul cărora, profesorul, îi determină pe cei aflaţi pe băncile şcolii la un demers de asimilare activă a unor noi cunoştinţe şi forme comportamentale, de stimulare şi, în acelaşi timp de dezvoltare a forţelor cognitive, intelectuale. Într-o versiune mai modernă, metoda este interpretată drept o modalitate pe care profesorul o urmează pentru a-i face pe elevi să găsească singuri calea proprie de urmat în redescoperirea adevărurilor sale. O astfel de metodă este şi metoda predării prin proiecte.
metode_evaluare.pdf — PDF document, 404Kb